Efterförsäljning

Vill du montera alternativa däck?

De tillåtna däcken är de som anges på registreringsbeviset. Det är inte möjligt att montera andra däck än de som anges. Om du vill begära tillstånd att montera alternativa däck behöver du göra en specifik begäran om en ”Nulla Osta”.

Vad är ett typgodkännande (COC, European Compliance Certificate) och hur kan jag begära det?

Typgodkännandet (COC) är en försäkran från tillverkaren om att fordonet överensstämmer med den godkända typen.

Detta dokument utfärdas av tillverkaren till den säljande återförsäljaren och krävs av Transportstyrelsen för fordonets första registrering.

Om du behöver ett typgodkännande kan din lokala återförsäljare hjälpa dig.

Klicka här för att hitta din närmaste återförsäljare.

Behöver du en kopia av fordonets ägarmanual och servicebok?

Instruktionsboken och underhållshandboken finns i IVECO Easy Guide-appen, som är tillgänglig för både iOs och Android. När APPEN har laddats ner till din smartphone anger du fordonets chassinummer (VIN) och väljer önskat språk innan du laddar ner en kopia. Om ditt fordon är av en senare modell, och om APPEN inte känner igen chassinumret, ber vi dig kontakta en av våra återförsäljare som mer än gärna hjälper dig att beställa en papperskopia av handboken.

Letar du efter teknisk dokumentation för att anpassa ett IVECO-fordon?

Om du är kund, påbyggare, återförsäljare eller auktoriserad verkstad kan du registrera dig på vår webbplats IBB

Are you interested in our ​​​Driver Training Courses?

IVECO Driver Training är vårt utbildningsprogram för ekonomisk och säker körning som riktar sig till förare av IVECO-fordon. Det är en specifik utbildning som ger dig som deltagare grundläggande stöd för säker körning och förbättrar din körstil. Som förare får du lära känna fordonet på djupet i syfte att minska bränsleförbrukningen och driftskostnaderna, samtidigt som du respekterar miljön fullt ut.

Kurserna är uppbyggda i tre olika utbildningssessioner: klassrumsutbildning, statisk rundvandring kring fordonet och utbildning på vägen. Utbildningsprogrammet är organiserat i utbildningsdagar som på begäran kan hållas direkt på kundens företag.

Vill du ha mer information och organisera en kurs? Skriv till oss på följande e-postadress: formazione-italia@IVECOgroup.com. Vi kontaktar dig så snart som möjligt med all nödvändig information.

Behöver du ytterligare en skylt med chassinumret för ditt fordon?

Kontakta ett av våra IVECO servicecenter direkt så beställer de skylten åt dig och får den skärmtryckt med data från ditt fordons registreringsbevis. Hitta ditt närmaste IVECO servicecenter!

Vill du ha det tekniska databladet (EDT, tidigare kallat DGM) för ditt fordon?

Om du är IVECO-kund och äger ett fordon vars modell är tillverkad före 2014 kan du begära det officiella tekniska databladet (tidigare kallat DGM) genom att bifoga en kopia av fordonets registreringsbevis  till följande e-postadress: irene.chini@IVECO.com.

För fordon av senare modeller finns inte längre något tekniskt datablad, men du kan ladda ner det europeiska helfordonsgodkännandet direkt från påbyggarportalen (tillgänglig för IVECO-godkända montörer och återförsäljare) genom att klicka här.

Är du intresserad av att utöka din garantitäckning?

Vid köp av ett IVECO-fordon kan du teckna en förlängd garanti direkt hos din IVECO-återförsäljare, som kommer att erbjuda dig den bästa lösningen. För att hitta den närmaste återförsäljaren, klicka här.

Om du under tiden vill ha mer information, klicka här.

Vill du veta mer om pågående kampanjer för IVECO-reservdelar?

Har du fått ett brev från IVECO om en återkallelsekampanj, men har sålt fordonet i fråga?

Skicka ett e-postmeddelande till recallcampaignmanagement@cnhind.com och ge oss information om den nya ägaren, så att fordonsdata kan uppdateras.

Vill du veta hur mycket ditt begagnade IVECO-fordon är värt?

Marknadsvärdena för begagnade fordon finns i Eurotax-broschyrerna. Den blå Eurotax-broschyren listar de genomsnittliga inköpsvärdena, medan den gula Eurotax-broschyren listar de genomsnittliga försäljningsvärdena. Eurotax-värdet är grunden för att utvärdera varje enskilt använt fordon: för att göra bedömningen krävs att hänsyn tas till körsträcka, eventuella skador, tillval och utrustning som finns på fordonet, såväl som många andra faktorer. Därför kan du vid behov vända dig till en expert som undersöker ditt fordon och formulerar en värdering baserad på alla föreliggande faktorer.

Vill du ha mer information om IVECO:s REMAN-delar?

Vill du ha mer information om IVECO originalreservdelar?

Är du intresserad av våra service- och reparationsavtal (M&R)?

När du köper ett IVECO-fordon kan du teckna ett service- och reparationsavtal (M&R) genom att kontakta din IVECO-återförsäljare, som tar fram det bästa erbjudandet för dig. Klicka här för att hitta närmaste återförsäljare.

Behöver du ”nationalisera” ditt IVECO-fordon?

Din lokala eller föredragna återförsäljare kan hjälpa dig med denna begäran. Klicka här för att hitta närmaste återförsäljare.

Letar du efter artikelnummer för en IVECO originaldel?

Behöver du ett ”tillstånd” för ditt fordon?

Om du inte redan är en ackrediterad IVECO-partner kan du skicka in begäran direkt till en auktoriserad IVECO-verkstad/återförsäljare genom att ta med dig fordonsdokumenten. Klicka här för att se listan över närmaste nätverkspunkter.

Alternativt kan påbyggare, återförsäljare eller auktoriserade verkstäder registrera sig på IBB:s webbplats och begära godkännande i det dedikerade avsnittet genom att klicka här.

Har du fått ett brev från IVECO om en återkallelsekampanj, men har aldrig varit ägare till det nämnda fordonet?

Skicka ett e-postmeddelande till recallcampaignmanagement@cnhind.com och meddela oss så att vi kan uppdatera vår databas med korrekt information.

Vill du ta reda på om ditt fordon är en del av en återkallelsekampanj?

Har du fått ett brev från IVECO om en återkallelsekampanj, men fordonet i fråga har skrotats/stulits?

Skicka ett e-postmeddelande till recallcampaignmanagement@cnhind.com och bifoga om möjligt en kopia av skrotningsintyget eller stöldanmälan.

Har du fått ett e-postmeddelande från IVECO om en trådlös kampanj (OTA) och har frågor eller funderingar?

Skicka ett e-postmeddelande till telematics@IVECO.com. Vårt supportteam ger dig mer information och vägledning. Besök också IVECO LIVE CHANNEL för att se våra handledningar:

WAY-sortimentet: https://www.iveco.com/italy/Learning-Hub-IVECO-S-WAY-Over-the-air

DAILY-utbudet: https://www.iveco.com/italy/Learning-Hub-IVECO-Daily-Over-the-air

Vill du förnya ditt service- och reparationsavtal (M&R)?

Kontakta din närmaste IVECO-återförsäljare så hittar de tillsammans med dig den bästa lösningen. Klicka här för att hitta din närmaste återförsäljare.

Letar du efter en reparationshandbok för ett IVECO-fordon?

Vill du veta mer om vår vägassistanstjänst, ANS – Assistance Non Stop?

ANS – Assistance Non Stop är namnet på IVECO:s vägassistanstjänst som finns tillgänglig dygnet runt, 365 dagar om året. Klicka här om du vill veta mer om hur tjänsten fungerar.

Hur fungerar reservdelsgarantin?

Garantin på originalreservdelar från IVECO gäller enligt följande:

Inom 12 månader efter inköpet vid reservdelsdisken, endast för köp från en auktoriserad IVECO-återförsäljare, vid uppvisande av relevant inköpsdokumentation. Garantin täcker endast den inköpta reservdelen och omfattar inte uppkomna skador.

Inom 12 månader efter inköp och installation av reservdelen, utförd på en auktoriserad IVECO-verkstad, vid uppvisande av relevant inköps- och installationsdokumentation. Garantin täcker reservdelen och relaterade arbetskostnader och omfattar inte uppkomna skador.

Behöver du ett tekniskt datablad?

Vill du hålla koll på ditt fordons hälsostatus för att förhindra oplanerade stopp? Vill du ha råd om hur du kan minska bränsleförbrukningen? Är du intresserad av en tjänst som kan stödja dig i hanteringen av din vagnpark?

Klicka här för att besöka IVECO ON:s webbplats. Om du hellre vill kan du kontakta din lokala IVECO-återförsäljare som tar fram det bästa erbjudandet.