Dina fordon, som är utrustade med en aktiv Connectivity Box, skickar kontinuerligt data till IVECO Uptime Monitoring System, som sedan analyserar realtidsstatusen för dina fordon och vissa fordonskomponenter, som t.ex. batteri, filter, bromsbelägg och bromsar. Om avvikelser upptäcks, skickas en proaktiv varning till IVECO Uptime Customer Center, som vidtar lämpliga åtgärder för att förhindra ett eventuellt haveri.
I händelse av ett fel som kan leda till oväntade stillestånd kontaktar IVECO Customer Uptime Center proaktivt närmaste IVECO Service Center, som informerar dig om behovet att planera ett stopp för att förhindra ett haveri.
För att göra proaktiva varningar ännu mer exakta kan IVECO Service Center med ditt samtycke fjärransluta till ditt fordon för att hämta ytterligare information om problemen och förbereda nödvändiga reservdelar och verktyg i förväg, vilket minskar uppehållstiden i verkstaden.
IVECO Customer Uptime Center ligger i Turin. Ett team på 80 medarbetare garanterar omedelbar respons på tio språk och kommunicerar med dig och IVECO Service Centers för att eliminera alla språkbarriärer.
Tack vare vår tjänst ”Vehicle Management and Monitoring” har vi hittills kunnat minska oväntade stillestånd med 20%.
Ett fordonsproblem som stoppar din verksamhet innebär förlorad tid och förlorade arbetsmöjligheter. IVECO Remote Assistance eliminerar behovet av att utföra diagnosarbeten i verkstaden, minskar stilleståndstiden och gör reparationshanteringen effektivare.
Remote Assistance Service (RAS) och Over-the-Air-funktionen möjliggör även fjärrlösning av problem för att snabbt få tillbaka fordonet på vägen.
IVECO Remote Assistance gör det möjligt för IVECO Service Center att fjärransluta till ditt fordon för att kontrollera felhistoriken, övervaka fordonsparametrar, ändra konfigurationer och utföra programvaruuppdateringar av styrenheten via Over-The-Air-funktionen.
Med ditt samtycke använder servicepersonalen eller teknikern på IVECO Service Center en specifik PIN-kod för varje RAS-session för att ansluta till fordonet och automatiskt lösa eventuella problem trådlöst, för att snabbt få tillbaka fordonet på vägen.
Dessutom gör Remote Assistance Service (RAS) det möjligt för IVECO Service Center-teknikern att förbereda nödvändiga reservdelar och verktyg för reparationen i förväg, vilket minimerar uppehållstiden i verkstaden.
IVECO Over-the-Air hjälper till att hålla din fordonspark effektiv och produktiv. Den här funktionen, som är tillgänglig på alla Daily-fordon och IVECO WAY-modeller utrustade med en aktiv Connectivity Box, är enkel att använda och möjliggör snabba programuppdateringar utan att behöva uppsöka verkstaden. Uppdateringen kan laddas ner och installeras var som helst, när som helst och tar bara några minuter, så länge fordonet är säkert parkerat.
För att få meddelanden om en tillgänglig uppdatering måste du vara registrerad med ett IVECO ON-konto som är anslutet till dina fordon. För att installera uppdateringen kan du använda infotainmentsystemet eller IVECO Easy-appen.
Alltid vid din sida, dygnet runt, sju dagar i veckan
I händelse av ett haveri kan du kontakta IVECO Non-Stop Assistance på tre olika sätt:
• Ringa vårt gratisnummer (+46 40431325)
• Överföra fordonets position med ett enkelt klick med hjälp av det inbyggda telematiksystemet
• Använda IVECO Non-Stop-appen: hjälp finns alltid till hands.
Non-Stop Assistance garanteras av ett team på 80 medarbetare som kan svara omedelbart på 24 språk och därmed eliminera språkbarriärer och kommunicera med dig och IVECO Service Center. IVECO Customer Uptime Center kontaktar det IVECO Service Center som är närmast platsen för haveriet. Under assistansen håller Customer Uptime Center dig informerad om vad som händer och ser till att ditt fordon kan tas i drift så snabbt som möjligt.
IVECO Non-Stop-appen kan användas inte bara i nödsituationer, utan även för att boka fordonsreparationer. Välj bara tid och plats, så bekräftar appen bokningen.
IVECO:s prioritet är att ge dig lugn genom att garantera hjälp vid oväntade händelser för att få dig tillbaka på vägen så fort som möjligt och ta hand om dina två viktigaste resurser: din förare och ditt fordon.
IVECO TOP CARE är en premiumtjänst för uppkopplade fordon med aktiv Connectivity Box, som är tillgänglig för alla IVECO WAY-modellerna och ger assistans till fordonet och föraren i händelse av oplanerade underhållsåtgärder.
IVECO TOPCARE är en förmånlig underhålls- och omsorgstjänst. Den kräver en aktiv Connectivity Box och ett geofencing-system*.
När du har kört in på en av våra verkstäder får IVECO Customer Uptime Center, tack vare geofencing-systemet, omedelbart ett meddelande för att prioritera en lösning på ditt fordonshaveri. IVECO Customer Uptime Center är direkt anslutet till ett nätverk med över 1 600 IVECO-servicecenter i hela Europa som kan hantera problem dygnet runt.
Meddelandet initierar automatiskt en process för att leverera reservdelar och aktivera kvalificerade experter inom olika diagnosområden som arbetar för att förkorta fordonets stilleståndstid. Dessutom får du löpande uppdateringar om reparationens status.
Om reparationen skulle ta längre tid än förväntat medan du är borta från hemmet, tar vi hand om allt och ger dig möjlighet att vila med maximal komfort tack vare en rad omsorgstjänster (hotell, måltider, transport, sjukvård och parkering). Medicinsk hjälp finns också tillgänglig för föraren vid icke-allvarlig sjukdom.
*TOP CARE är tillgänglig för tunga fordon utrustade med Connectivity Box och undertecknad Connectivity-friskrivningsklausul och ansluten till Elements M&R 2XL- och 3XL-paketen i tre år..
Kombinera Elements för att skapa ett avtal som är skräddarsytt efter dina behov!
Täcker underhåll, smörjning och byte av olja och vätska enligt handboken för underhåll och reparation.
Täcker reparation av motor, bränsleinsprutning, växellåda, kardanaxel och axlar.
Den ger en mellanliggande skyddsnivå, som lägger till andra delar, som t.ex. avgassystem, startmotor och generator, andra växellådskomponenter, elsystem och Multipower-kraftuttag, som inte redan ingår i tjänsten Drivlina.
Höjer ytterligare täckningsnivån genom att utöka DRIVELINA PLUS-avtalet med reparationer av bromssystemet (exklusive slitdelar), kopplingscylinder, fjädring, värmare, luftkonditionering, kompressor.
Inkluderar koppling, bromsbelägg, bromsskivor, bromstrummor eller bromsbelägg för trumbromsar
• Hög fordonstillgänglighet tack vare fullständig tillämpning av underhållsplanen som definieras av IVECO och en effektivare reparationsprocess.
• Hög kvalitet på underhåll och reparationer genom att använda originalreservdelar i IVECO:s specialiserade servicenätverk.
• Högre restvärde för kunden för att skydda investeringsvärdet.
• Tydligt definierade kostnader, jämnt fördelade över tiden. Förenklad budgetförvaltning.
• Lägre administrativa kostnader.
Välj och kombinera efter dina behov och din verksamhet
Stillestånd kan inte undvikas helt, men de kan hanteras på ett så effektivt som möjligt.
IVECO övervakar fordonet och dess komponenter för att skapa en flexibel och anpassad serviceplan, baserad på den faktiska fordonsanvändningen och komponenternas återstående livslängd, för att kontinuerligt optimera underhållsintervallen och minska kostnaderna.
Om någon av följande komponenter – motorolja (EO), luftfilter (AF) eller bränslefilter (FF) – behöver preventivt underhåll, skickas ett underhållsmeddelande till IVECO Service Point som kontaktar dig för att schemalägga nästa åtgärd, baserat på dina rutter och din fordonsaktivitet.
*Flexibelt underhåll tillgängligt för IVECO WAY-serien med Cursor 11- och Cursor 13-dieselmotorer.
Du betalar endast för den verkliga nyttjandetiden. Helt skräddarsytt och så enkelt!
Tjänsten ”Betala per användning” är tillgänglig för Daily-fordon från årsmodell 2019 med Connectivity Box och IVECO service- och reparationsavtal 2XL eller 3XL. Du kan vara säker på att betala baserat på ditt faktiska uppdrag samt körda kilometer och kan spara pengar jämfört med den ursprungliga service- och reparationskostnaden. Även om den inledande körsträckan i avtalet har överskridits, kan du lita på att fordonet täcks av service- och reparationsavtalet.
Kontakta din lokala återförsäljare för att lära dig mer om de tjänster som är tillgängliga för ditt fordon och välj det perfekta avtalet för ditt företag.
Hitta återförsäljare